De voordelen van kantoormeubilair leasen - gepubliceerd op 07-07-2020

Leasen. Een goed idee?

Ben je startende ondernemer of is je hele kantoorinrichting toe aan iets anders of nieuws? Of misschien is jouw organisatie toe aan uitbreiding? Dan kan een volledig nieuwe kantoorinrichting aankopen momenteel te duur zijn voor de kwaliteit en uitstraling die je voor ogen hebt.

Vast bedrag per maand

Om de liquiditeit van je organisatie niet te belasten of om kapitaal zinvoller te investeren, kan je ook kantoormeubilair leasen. Op deze manier worden kosten verspreid over een lang termijn en kan je de kantoorinrichting aanschaffen die volledig bij jouw behoeften en wensen aansluit. Het is dus geen grote investering in één keer, maar een vaste maandelijkse aflossing inclusief interesten.

De BTW spreiden

Door kantoormeubilair te leasen, verspreid je ook de BTW over de volledige looptijd van de overeenkomst. Het moet dus niet bij het aanschaffen van de kantoorinrichting volledig betaald te worden door de leasingnemer. Op deze manier kan je je budget slimmer inzetten.

Fiscaal aftrekbaar

Een ander voordeel is dat de interesten op de aflossingen 100 % fiscaal aftrekbaar zijn. Meer budget dus om groeiplannen te verwezenlijken of andere investeringen te doen!

Eenvoudig eigenaar worden

Wanneer het contract ten einde loopt, kan je kiezen om eigenaar te worden van het meubilair. Je betaalt dan de restwaarde van de goederen – and it’s yours!

Er zijn verschillende opties mogelijk, afhankelijk van de overeenkomst.

Kantoormeubilair leasen van Buropix

Wil je de mogelijkheden bespreken om kantoorinrichting of -meubilair te leasen? Laat 't ons weten! E-mail ons op info@buropix.be of bel 011 76 33 83 voor vrijblijvend advies en informatie. We helpen je graag verder!