Waar je aan moet denken bij de verhuis van een kantoorruimte - gepubliceerd op 15-12-2020

Waar je aan moet denken bij de verhuis van een kantoorruimte

Je hebt plannen je bedrijf op een ander adres te vestigen. Zo’n verhuis betekent vaak een hele klus, zeker om alle communicatie gestroomlijnd te krijgen. Er zijn heel wat externe en interne stakeholders die belang hebben om op dezelfde golflengte te zitten: hoe zullen we ruimte indelen, welke systemen gaan we gebruiken, wat is een haalbare deadline, … Daarbij zijn er heel wat andere elementen die een impact hebben op de verhuis.

Communiceer op tijd met je medewerkers

Verhuizen naar een nieuwe locatie kan voor medewerkers toch een bezorgdheid zijn. Zij moeten een nieuwe route uitstippelen voor hun woon-werkverkeer, stellen zich de vraag waar ze zullen zitten en hoe het eruit zal zien. Wellicht hebben ze een behoefte die op de huidige locatie niet aanwezig is. Belangrijk is dat ze deze kenbaar kunnen maken. Zo creëer je betrokkenheid, een transparante bedrijfscultuur en begrijpt iedereen waarom er voor de nieuwe locatie wordt gekozen.

Update leveranciers, klanten en zoveel meer

Als de locatie vast staat, dien je alle stakeholders ook op de hoogte te brengen. En dat kunnen er veel zijn: klanten, dealers, leveranciers, contracthouders, … Meld het daarom op je communicatiekanalen: op social media, de website, een e-nieuwsbrief, je e-mailhandtekening, …

Plan, plan, plan je kantoorverhuis

Een goede voorbereiding zorgt voor rust. Een projectleider zorgt ervoor dat een vlotte verhuis mogelijk is. Maak een draaiboek, duidelijke actiepunten, deadlines en duid aan wie ervoor verantwoordelijk is.

Bepaal overigens ook welk kantoormeubilair naar de nieuwe locatie gaat en welke niet. Een verhuis is dé gelegenheid om eens goed op te ruimen! Labels op verhuisdozen maakt het ook achteraf makkelijker om iets terug te vinden. Misschien is een verhuislift en parkeervergunning nodig om de verhuis mogelijk te maken. Je kan deze maar beter op tijd aanvragen.

Pas je stationary aan

Documenten, bedrukt briefpapier, gevelletters, raambekleding, zonnewering, naamkaartjes, je bedrijfspagina op social media, … Je bedrijfsgegevens zijn op vele plaatsen zichtbaar. Als de officiële verhuis rond is, moet iedereen je op het nieuwe adres kunnen vinden. Denk dus goed na op welke plaatsen en voorwerpen je adres vermeld is en pas het aan.

Wordt er een nieuwe eigenaar of huurder gezocht voor het bedrijfspand dat je verlaat? Dan staat er meestal een aankondiging ‘te koop’ of ‘te huur’ aan het pand. Maak dus aan het pand duidelijk dat je gaat verhuizen en waar de nieuwe locatie is. Je wilt niet dat voorbijgangers denken dat je ‘out of business’ bent.

Buropix helpt je verhuizen naar je nieuwe kantoor

Wordt je kantoormeubilair mee verhuisd? Of is alles gloednieuw? Buropix richt je nieuwe kantoor volledig naar wens in en neemt ook je bestaand meubilair mee naar de nieuwe locatie. Interesse? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek op 011 76 33 83 of mail ons op info@buropix.be