Hoe je als bedrijf omgaat met hybride werken - gepubliceerd op 13-01-2022

Hybride werken, wat is dat?

We hebben de laatste jaren nieuwe manieren moeten leren kennen om samen te werken, om als team verbonden te blijven, taken te organiseren en klanten te helpen. Dit vaak (verplicht) van thuis uit en soms van op kantoor. Vele bedrijven merken dat dit een nieuwe dynamiek geeft in de manier waarop werknemers hun taken en verantwoordelijkheden aanpakken. Thuis of op verplaatsing werkt men door gebruik te maken van digitale tools. Op kantoor werk je dan weer samen met collega’s en klanten.

Flexibeler – mits de juiste tools

Je kan als organisatie je medewerkers ondersteunen en stimuleren in het hybride werken door hun een aantal tools aan te reiken zoals mobiele bereikbaarheid, een stabiele internetverbinding en een comfortabele thuiswerkplek. Je zorgt er eigenlijk voor dat de afstand zo min mogelijk te voelen is. Ook wanneer een deel van de werknemers zich op kantoor bevinden en anderen klanten thuis, kan je voor verbondenheid zorgen dankzij hybride conferentieruimtes. 

Mogelijkheid van thuiswerk is een blijver

Uit onderzoek blijkt dat heel wat bedrijven willen investeren in de mogelijkheid tot thuiswerk. Hieraan gekoppeld is de veel voorkomende vraag naar ergonomie en werkcomfort: een bureaustoel, extra scherm, toetsenbord, hoofdtelefoon, werkverlichting, … maar zijn in geval van thuiswerk vaak niet voorzien door de werkgever. 

Fiscale tegemoetkoming telewerk

Je kan als bedrijf aan je werknemers een onkostenvergoeding toekennen voor structureel telewerk. En de overheid helpt daar fiscaal een handje bij, dat is toch mooi meegenomen?!

Als kantoorinrichter vinden wij een gezonde en comfortabele thuiswerkplek belangrijk. Jij ook? Informeer bij ons voor een vrijblijvend gesprek.